Financiële- en ANBIgegevens

De afdeling Elst-Utrecht is ingeschreven bij de KvK onder nummer 40480364.

Het RSIN van de afdeling is 815582286.

Wij zijn een Non-profitorganisatie

De vereniging heeft als doel het verlenen van eerste hulp bij ongelukken te bevorderen. Zij tracht dit doel te bereiken door:

het organiseren van cursussen waarop zowel theoretisch als praktisch onderricht wordt gegeven in het verlenen van eerste hulp bij ongelukken;
het genoten onderricht op die cursussen theoretisch en praktisch te –­onderhouden en te vervolgen, teneinde verlenging mogelijk te maken van het Diploma Eerste Hulp met bijbehorende aantekeningen en/of -certificaten met betrekking tot eerste hulpverlening;
het aanschaffen en uitreiken van materiaal ten behoeve van eerste hulpverlening;
het al dan niet in georganiseerd verband daadwerkelijk verlenen van eerste hulp;
andere wettige middelen, die bevorderlijk zijn tot het bereiken van het doel.

KONINKLIJKE NEDERLANDSE VERENIGING EERSTE HULP BIJ ONGELUKKEN
De financiële gegevens van de vereniging zijn op te vragen bij de penningmeester.  (zie bestuur)

—————————————————————————————————————-

KONINKLIJKE NEDERLANDSE VERENIGING EERTE HULP BIJ ONGELUKKEN
—————————————————————————————————————-

Secretariaat: C. Terschegget, Het bosje 27, 3921 EH Elst, 0318-472905

Verslag algemene leden/jaarvergadering 17 april 2024.

 Aanwezige bestuur:

Voorzitter:                          vacant,

Algemeen lid:                    dhr. B. van der Meijden

Penningmeester:             mevr. L. Jansen

Secretaris:                           mevr. C. Terschegget,

 Aanwezige leden: Arnold/Hans/Teus/Johan/Raymond/Erwin/Jan/Gerda/Nico/Carla v. B./Bram.

  1. Opening.
  • Secretaris opent de vergadering en heet de aanwezigen welkom. Het bestuur is blij met de grote opkomst!
  1. Ingekomen stukken.
  • Er is weer veel gebeurd dit jaar.
    • We hebben enkele uitnodigingen gehad van de “Stichting Het Bestegoed”. Onderwerpen waren, huur (wat nog steeds niet is opgelost!) , vertegenwoordiging, werkwijze, dorpsfeest, jubileum enz.
    • Van de gemeente Rhenen het zogenoemde “Bondgenotennetwerk”. Hierbij waren bestuurders/ondernemer/vrijwilliger/politie/brandweer/EHBO enz. speciaal voor de kernen Rhenen en Elst.
    • We hebben ook verschillende keren een aanvraag binnen gekregen voor EHBO-ondersteuning. Bijv. uit Maarsbergen “Horse Trials”/ Cuneradag Rhenen/Dag van de Bouw/avondvierdaagse. Helaas hebben we door te weinig vrijwilligers, deze niet kunnen accepteren.
      • Alleen de avondvierdaagse in Elst hebben we wel kunnen accepteren. Dankzij Raymond die zijn avond toch voor deze keer wilde verzetten.
    • We hebben regelmatig overleg gehad met Welzijn en Rivierstroom over cursusgeld voor vrijwilligers.
    • We hebben een aanvraag gedaan voor een tegemoetkoming voor vrijwilligers organisatie bijdrage.
    • We hebben een uitnodiging gehad van “De rijntrekkers” carnaval groep.
      • Deze hebben we niet geaccepteerd omdat wij hier dan gratis hadden moeten assisteren als EHBO’ers.
    • Heb erg veel aan promotie gedaan voor onze nieuwe EHBO-cursus. Via internet nieuws in de Betuwe/Rhenen/Rijnpost/Wageningen enz. Ook via/Facebook/ De Klamp/flyers enz.
    • Regelmatig hebben we contact gehad met EHBO-Leersum om gezamenlijk nieuwe EHBO cursussen te geven.
    • Bericht gehad van de “Inspectie Gezondheidzorg en Jeugd”.
  • De inspectie houdt toezicht op organisaties die tijdens een evenement zorg verlenen. Zowel vrijwillige als betaalde zorgverleners kunnen zorg verlenen op evenementen.
  • De inspectie ziet er op toe dat deze organisaties zich houden aan de Wet Kwaliteit Klachten en Geschillen Zorg (Wkkgz). Deze wet heeft als doel dat bezoekers, deelnemers en medewerkers tijdens evenementen kunnen vertrouwen op goede zorg.
  • Algemeen bestuurslid geeft verdere toelichting;
    • Omdat er bij onze vereniging een vertrouwenspersoon moet komen, is het bestuur hiermee aan de slag gegaan. Wij hebben een persoon bereid gevonden om deze taak op zich te nemen. Ben zal zelf op korte termijn een mail naar alle leden sturen met de naam van deze persoon.
  1. Bestuur
    • Algemeen bestuurslid geeft toelichting;
  • Wie komt ons bestuur versterken?
    • Penningmeester heeft al verschillende keren aangegeven dat zij er mee wil stoppen!! Zij heeft ook verschillende keren aangegeven dat zij alleen uit nood nog penningmeester wilde blijven, maar er zo snel mogelijk mee wil stoppen. Nu haar gezondheid, haar ook parten speelt, wil ze nu echt dat er actie wordt ondernomen zodat zij kan stoppen!

Secretaris draait nu voor bijna 90 of wel 95% deze hele vereniging. Dit is niet goed, zowel niet voor de vereniging, als voor Carla zelf. Voor het behoud van onze vereniging is het dus van groot belang dat er mensen komen voor in het bestuur!!

Daarom een extra verzoek, wie wil bij het bestuur of wil taken overnemen zodat Penningmeester kan stoppen en Secretaris niet alles alleen draaiende moet houden?

Secretaris heeft ook al eerder aangegeven dat zij wel voorzitter wil worden, zodat zij minder taken zelf hoeft te doen en meerdere taken kan verdelen onder de leden en daarbij ook eventueel kan assisteren.

  • Hierop heeft een EHBO lid positief gereageerd, dat zij zich wel wil inzetten, maar niet als penningmeester. Secretaris en EHBO-lid gaan samen bespreken wat de mogelijkheden zijn en hoe deze functie beschreven kan worden.
  1. Contributie
  • Omdat de kosten blijven oplopen ten opzichte van de inkomsten, heeft het bestuur er toch voor gekozen om de contributie voor 2025 te verhogen.

Zoals jullie weten krijgen wij de begroting niet rond en zal in het jaar 2025 de contributie wel verhoogd moeten worden.

  1. Sponsering

. Verbandmiddelen werden gesponsord door Fam. van Baaren. (super bedankt, hier zijn wij erg blij mee en bespaart de vereniging ook kosten).

. Koffie gesponsord door Ben (ook dit scheelt kosten)

 

  1. Verkoop tweedehands EHBO-spullen
    • Door Jan zijn onze tweedehands spullen op marktplaats verkocht.
    • Twee EHBO-leden hebben de kasten uitgezocht en gesorteerd/opgeruimd. Een EHBO-lid heeft oude foto’s/dia’s meegenomen om in Elst rond te vragen, wie er op de foto’s staan en of wij deze eventueel mogen gebruiken voor onze advertenties.
  • EHBO-lid geeft aan dat hij contact heeft gehad met meerdere personen, maar hier verder nog niets van gehoord heeft. Hij gaat er verder naar informeren.
  1. Jaarverslag penningmeester;
    • Penningmeester doet verslag van de inkomsten/uitgaven en geeft toelichting aan de begroting.
  2. Verslag kascommissie;

Twee EHBO-leden hebben de kascontrole gedaan.

  • De kascommissie adviseert de Algemene Ledenvergadering het bestuur decharge te verlenen’
    • Decharge wordt verleend.
  • Wie willen er volgend jaar de kascontrole doen?
    • Twee EHBO-leden hebben zich aangemeld om kascontrole in 2025 doen.
  1. Tijdstip aanvang cursusavond;

Hoe bevalt dit tijdstip, gaan we hiermee door?

  • Er is één persoon tegen de veranderde begintijd, alle andere personen willen de nieuwe begintijd aanhouden.
    • De huidige begintijd zal dus nu voortaan blijven gelden.
    • Ook de gezamenlijke app, hoe bevalt dit, zijn hierover nog op- of aanmerkingen?
  • Alle aanwezige vinden het fijn dat de gezamenlijke app er is en ook hoe hij beheerd wordt door Gerda.
    • De gezamenlijke app blijft dus vanaf nu bestaan een EHBO-lid blijft het beheren.
  1.  Jaaroverzicht 2023/2024
    • Nieuwe EHBO/AED-REA cursus
  • We zijn nu volop met een hele nieuwe EHBO- cursus bezig en hebben 7 cursisten. We hebben vorig jaar enkele AED/REA cursussen gegeven. Nu hebben we ons alleen gericht op een hele nieuwe EHBO-cursus. Hier komt erg veel extra werk bij kijken.
  • We hebben wel een aanvraag gekregen voor een AED/REA cursus van een judo vereniging, maar dit was niet te realiseren omdat dit erg kort dag was.
  • We hebben nu nog 17 EHBO Leden.
  1.  Rondvraag
  • Een lid vraagt hoe het precies met alle banksaldo’s voorstaat. Niet dat de contributie steeds verhoogd wordt, terwijl het zo voor de vereniging helemaal niet meer haalbaar is.
    • Het bankensaldo is in het verleden goed beheerd en nu nog steeds, dus er is helemaal geen sprake van dat onze vereniging daardoor zal omvallen.
      • Het bankafschrift wordt hierbij getoond aan alle aanwezigen.
    • Een lid vraagt of de nieuwe EHBO-cursisten op de hoogte zijn van onze jaarlijkse vervolglessen. Ook of het een idee is om deze cursisten, na het behalen van hun diploma, gratis aan te bieden om de laatste cursusavonden van het jaar mee te laten draaien bij onze gezamenlijke cursusavonden.
      • Dit is een goed idee en zal worden aangeboden aan deze nieuwe cursisten.
  • Een lid vraagt hoe het zit met het cursusgeld van de AED/REA. Moet dit niet verhoogd worden om de kosten hiervan er volledig uit te krijgen.
    • Dit heeft wel op het lijstje gestaan om mee te nemen in het overleg, maar door drukte is dit vergeten. Dus kunnen we het er nu gelijk over hebben.
      • Na gezamenlijk overleg is besloten om ook deze te verhogen.
    • Een EHBO-lid geeft aan dat de mondelingen toestemming voor de sponsering die door hem gedaan waren, wordt verlengd.
      • Deze mededeling wordt door alle aanwezige met een applaus toegejuicht. Het bestuur is hier ook enorm blij mee!! Dank daarvoor!!
  1. Sluiting
  • Secretaris bedankt alle aanwezige voor hun aanwezigheid en het meedenken.

 



Scroll naar boven